Dansk pulje til rejsemidler - Belmont Forum (CRA Arctic II)

Belmont Forum har netop lanceret deres andet arktiske Collaborative Research Action-opslag under titlen: Resilience in a Rapidly Changing Arctic (CRA Arctic II).

-          For mere information og link til opslag: https://bfgo.org/

-          National Annex – Denmark: Specifik information til ansøgere fra danske institutioner

Danmark er for første gang med som bidragyder, i form af en mindre pulje til rejsemidler. Ansøgere fra danske universiteter eller forskningsinstitutioner, som er del af et konsortium, hvis ansøgning er succesfuld, kan efterfølgende ansøge Styrelsen for Forskning og Uddannelse om støtte til rejseudgifter til møder og seminarer i forbindelse med deres projekt. Polarsekretariatet afsætter en samlet pulje på 100.000 kr., som kan søges efter først-til-mølle princip, når der i efteråret 2019 foreligger svar fra Belmont Forum på konsortiernes ansøgninger. Opslag til rejsemidler bliver slået op i løbet af efteråret.

Udover Danmark deltager Canada, Frankrig, Japan, Island, Holland, Norge, Rusland, Sverige og USA.

Vi håber, at I vil dele denne information med jeres miljøer.

Mvh Mette

Mette Damsbo