Film om uddannelser og forskning i Arktis

AlphaFilm besøger i disse dage Naturinstituttet i Nuuk for at lave en række korte film, der fortæller om de mange muligheder, man som ung har for uddannelse og forskning i Grønland og ikke mindst ved Naturinstituttet.

Oceanograf John Mortensen fra Naturinstituttet, Nuuk fortæller om uddannelses- forskningsmuligheder i det arktiske område

Filmproduktionen er et produkt af Arctic Science Partnership samarbejdet og de korte film bliver tilgængelige på alle relevante medier herunder også undervisningsplatforme.

Syv-otte personer fra Naturinstituttet er allerede blevet interviewet til kamera og flere følger senere på året.

De mange optagelser bliver senere klippet sammen til korte og flotte, der forhåbentligt åbner øjnene hos mange unge for de fantastiske muligheder, der ligger og venter i det arktiske område.