Deltag i den forskningspolitiske konference ”Arktis i forandring”

Deltag i den forskningspolitiske konference ”Arktis i forandring” om visioner for arktisk forskning indenfor sikkerhed, miljø og samfund.

Deltag i den forskningspolitiske konference Arktis i forandringom visioner for arktisk forskning indenfor sikkerhed, miljø og samfund.

Konferencen foregår i København, Den Sorte Diamant d. 13.-14. marts 2024

Arktis er under forandring; klimaforandringerne sætter skub i drastiske miljøforandringer, der er skred i den geopolitiske udvikling og befolkningens ønske om udvikling, trivsel og sikkerhed vokser. Universiteterne i Rigsfælleskabet ønsker sammen at formulere visioner for, hvordan forskningen bedst muligt understøtter en bæredygtig udvikling. Vi ønsker at skabe det bedste grundlag af viden og den bedste rådgivning til gavn for hele Rigsfællesskabet.

For at blive klogere på, hvor udviklingen skal hen, inviterer vi forskere, beslutningstagere, samarbejdspartnere og studerende til at bidrage til diskussionerne på konferencen. Vi stiller skarpt på den arktiske forskningspolitik, nye potentielle forskningssamarbejder og mulighed for funding.

Vi håber at se dig. Du kan tilmelde dig via linket her

MVH

Københavns Universitet i samarbejde med IlisimatusarfikFróðskaparsetur Føroya, Aarhus Universitet, Aalborg Universitet samt Danmarks Tekniske Universitet.

In English:  Participate in the research policy conference “The changing Arctic”

Participate in a research policy conference “The changing Arctic” focusing on visions for Arctic research, security, the environment and society.

The conference is being held in Copenhagen, at The Black Diamond, on 13-14th March 2024.

The Arctic is changing; climate change is driving dramatic environmental changes, geopolitical developments are accelerating, and there is a growing desire among the population for development, increased well-being and security. Collaboratively, the universities aim to articulate visionary approaches for leveraging research in promoting sustainable development in the Arctic. We want to create the best knowledge base and consultancy.

To delve deeper into this development and its direction, we are inviting researchers, decision-makers, partners and students to contribute to the discussions at the conference. The focus is on Arctic research policy, new potential research collaborations and funding opportunities.

We hope to see you there. Please register via the link here

Best

University of Copenhagen in cooperation with Ilisimatusarfik, Fróðskaparsetur Føroya, Aarhus University, Aalborg University and Technical University of Denmark

Contact:

Kristine Engel Arendt