Invitation til forskere vedr. Forskningens Døgn på AU

Aarhus Universitet inviterer i år befolkningen indenfor til Forskningens Døgn på Aarhus Universitet i og omkring Stakladen onsdag den 26. april 2023 kl. 14-18. Målet er at give den brede befolkning et billede af alle de former for fremragende forskning, der er med til at markere Aarhus Universitet som et bredt, forskningsintensivt universitet i international særklasse. Vi vil derfor meget gerne, om I vil videresende nedenstående lille invitationstekst og link i hhv. dansk og engelsk udgave til forskere og/eller ph.d.-studerende på jeres fakultet, som dermed kan gribe muligheden for at skabe synlighed omkring deres forskning. Af linket fremgår invitation, ansøgning om deltagelse og diverse praktisk info, samt hvad der kræves af den enkelte forsker/ph.d.-studerende i forhold til arrangementet:

[Dansk version:] Vi inviterer hermed forskere fra alle AU’s fakulteter til at ansøge om at deltage i Forskningens Døgn på Aarhus Universitet onsdag den 26. april 2023 kl. 14-18 i og omkring Stakladen. Du kan ansøge om at deltage med et speedforedrag, en standaktivitet, en paneldebat – eller både-og – og du kan finde mere information og tilmelde dig her: https://events.au.dk/fd23

[Engelsk version:] We hereby invite researchers from all five faculties to submit a proposal to present at the Festival of Research at Aarhus University on Wednesday 26 April 2023 from 14:00 to 18:00 in and around Stakladen. You’re welcome to submit proposals for one or more of these activities: speed lectures, stand activities or panel debates. See more information, and submit your proposal at https://events.au.dk/tfr23

Både erfarne forskere og unge talenter er meget velkomne. Der vil være mulighed for at formidle forskningen i form af et speedforedrag af maks. 20 minutters varighed, en standaktivitet i Stakladen eller en paneldebat med moderator af maks. 45 minutters varighed. Forskerne er velkomne til at ansøge om flere aktiviteter i løbet af dagen.

Tilmeldingsfristen er fredag den 3. marts 2023, og vi opdaterer løbende programmet på www.au.dk/fd

Vi håber meget, at I vil være med til at sprede budskabet til jeres forskere.

På forhånd tak og mange hilsner

Charlotte Boel

Projektleder af Forskningens Døgn på AU